воскресенье, 1 февраля 2015 г.

Կիսամյակային ամփոփիչ աշխատանք: Խոսքի մշակույթ

1. Ո՞ր նախադասության մեջ չպետք է դրվի բութ (նախադասություւնները կետադրված չեն):
1) Բրուտը ոսկորի ծայրը սրբում է թևով և գծում` ով գիտի որպիսի քարանձավաբնակ մարդու խազ:
2) Այդ տափարակը վերջանում է  մի   մեծ ծովով, և ծովն անվերջ է, ու հունաց մեծերի բանաձևը անքննելի:
3)Գիտաժողովում բացման խոսքով հանդես եկավ ակադեմիկոս Վիկտոր Համբարձումյանը` ողջունելով միջազգային գիտաժողովիմասնակիցներին և հյուրերին, նա նշեց անկայուն երևույթների հետազոտության կարևորությունը:
4) Նրանք չեն կարողանում որոշել` ջուրն է վշվշում, թե քամին:

 2.Եղիշե Չարենցի հետևյալ տողերում պատկերավորման-արտահայտչական ո՞ր միջոցն է գործածված:
Հազար վարդ կբացվի աշխարի մեջը,
Հազար աչք կթացվի աշխարհի մեջը,
Հազար սիրտ կխոցվի աշխարհի մեջը
1) համեմատություն
2) հանգույց
3) հակադրություն
4) հեգնանք


 3.Թվերի ո՞ր դասավորությունն է համապատասխանում այդ նախադասությունների տրամաբանական և քերականական ճիշտհաջորդականությունը:
1) Ըստ այդ գաղափարի՝ «թագավորը պետք է պաշտպանի հարուստներին անարդարություններիցաղքատներին՝ կեղեքումից»՝ ի տարբերությունպետության  մյուս ձևիորը «լավագույն մարդկանցից կազմված կառավարությունն է». հաջորդը «սահմանադրությունն է»:
2) Արիստոտելը պետության երեք ճիշտ ձև էր առաջարկում՝ միապետություն,  արիստոկրատիա,  «սահմանադրություն»: Դրանցից առաջինըամենաիդեալականն էմիապետը  «ինքը օրենքն է»:
3) Այստեղ ղեկավարում է մեծամասնությունըև ազատության ու հարստության սկզբունքների միջև փոխզիջում կափորձ միավորելուաղքատների և հարուստների ազատությունը՝ ոչ մեկին առավելություն չտալով:
4) Պետությունն ինքը այնպիսի բնական զարգացման արդյունք էինչպիսին ընտանիքն էսակայնքանի որ շատ տարբեր մարդկանցից էկազմվածնա պետք է բազմակարծիք լինի՝ ի տարբերություն վերջինի:
1) 4, 1, 2, 3
2) 4, 3, 1, 2
3) 2, 1, 3, 4
4) 2, 3, 1, 4

 4.Ո՞ր նախադասությունն է շարադրված գրաբարով:
1) Գողտըր գեղգեղն վարդակարոտ բուլբուլինբնության դաշնակքո՜հ,  չեն կրնար նվաճեր  Ձեր հառաչներնորով մռընչեն նոճիներ:
2) Վուրտիղ ժամվուրտիղ  պատարագվուրտիղ սիրով տաղ է ըլումթե վուր հոգուտ կամքն իս անումմարմինտ բեդամաղ է ըլում:
3) Գազանանասուն ու հաւ գեմունին իւրեանց տուն ու բունո՛չ տուն ու ո՛չ տեղ ունիմկու խոց իմ զօրն ի յայն հարկույն:
4) Ի համատարած ծովէն պղպըջէր գոյնըն այն ծաղկիներփն երփնունակ ծաղկինշողշող էր պտուղն ի ճղին:

5. Ո՞ր նախադասության մեջ կա ստորադասական շաղկապ:
1) Նրանք ունեին եղեգնյա խսիրոր փռում էին օջախի առաջ և պառկում խսիրի վրաինչպես քարայրի գազանը՝ չոր տերևների վրա:
2) Փոքր հանցանքը ծնում է մեծ հանցանքայսինքն թե՝ չկա փոքր հանցանք:
3) Մեր հայրենի գյուղերից մեկումըստ ավանդությանմի զարմանալի մարդ է եղելեղե՞լ է նա արդյոքչի եղելես դա չգիտեմ:
4) Նրա շրթունքները շարժվում էինինչ-որ բան էր խոսումիսկ թե ինչ էր ասումչհասկացա:

 6.Ընդգծված բառերի ձևաբանական վերլուծության մեջ ո՞ր շարքում կա սխալ:
Իմ ընկերներից շատերը ընկան կռվի սուրբ դաշտում:
Բանտում ամենքը երազում են գիշեր ու ցերեկ՝սպասելով ազատվելու հրամանին:
Ծերունիներըպատի տակ նստածաղոթք էին մրմնջում
Զմրուխտյա գետակի վրա մի քանդված ջրաղաց կար
1) տակհետադիր կապմրմնջում էին-դիմավոր բայանցյալ ժամանակ
2) քանդված-անդեմ բայհարակատար դերբայկար-դիմավոր բայսահմանական եղանակ
3) ընկերներից-հասարակ գոյական, -ոջ հոլովումընկան-սահմանական եղանականցյալ կատարյալ ժամանակաձև
4) ամենքը-որոշյալ դերանունուղղական հոլովազատվելու-ապակատար ձևաբայ

7. Ո՞ր նախադասության մեջ կա շարադասության սխալ:
1) Հիացմունքից կարկամած՝ ճանապարհորդները դիտում էին ժայռերի միջև սեղմված հունով հոսող գետի փրփրացայտ ալիքները:
2) Արշակըերբ դասը սովորած չի լինումնախընտրում է դպրոց չգնալ:
3) Նա վերադարձել էր ոչ թե տունայլ գնացել էր խնջույքի:
4) Եղբայրներիս հայտնած լուրըոր արտասահման են մեկնելուհանգիստ չէր տալիս ինձ:

 8.Ո՞ր նախադասությունը բարդ ստորադասական չէ:
1) Կաքավաբերդի գլխից ամպը հսկա խխունջի պես սողաց դեպի վրաններըխոնավություն կաթեց քարերի վրա:
2) Շատ բանոր ծածկված էր առեղծվածի մշուշովհասկանալի դարձավ:
3) Ինչ որ ես չեմ ասելնա կասի վաղը:
4) Մենք էլ նստում էինք այնքանմինչև քունը հաղթերգլուխներս հենել էինք քուրսու թախտին:

 9.Ստորադաս  (երկրորդական)  նախադասություններից քանիսի՞ տեսակն է սխալ նշված:
1) Անհավատալի է ուղղակիոր ես այդ հերոսական մարդու կողքին եմ: (Ուղիղխնդիր)
2) Մենքոր ունենք ոգի ու սիրտ քաջ,  ե՛կ անվախ ելնենք թշնամու առաջ: (բացահայտիչ)
3) Ովքեր անցել են այդ ճանապարհովանպայման կհիշեն ջինջ վտակը: (ենթակա)
4) Ով վճռական պահին մոռանում է իր անձընա է հերոսը: (ստորոգելի)
5) Խուստուփըոր Նժդեհի անձեռակերտ հուշարձանն էվերջապես ընդունեց հերոսի մասունքները: (հատկացուցիչ)

1) մեկի
2) երեքի
3) երկուսի
4) չորսի

10.Ո՞ր տարբերակը տեղադրելու դեպքում քերականորեն և տրամաբանորեն ճիշտ նախադասություն կստացվի:
Տարերային ահեղ ուժերը մեզ կիսեցինբաժանեցին առժամանակ, …………
1) որ անպարտելի կարոտով բռնկված՝անթիվ դարերից հետո նորից գտնենք իրար:
2) բայց միշտ անբաժան ու միացածանմեկին սիրովիրարից անհագ:
3) երբ թոհուբոհի մեջ էին ժամանակի ու տարածության մեջ բոլոր իրերը:
4) որոնք անցան մի վայրկյանի պես:

 11.Պարզ նախադասության փոխակերպման տարբերակներից քանի՞սն են սխալ:
1) Մարդու՝  որևէ արհեստի կատարելապես տիրապետելու դեպքում աշխատանքը նրան երջանկություն է բերում:
Եթե մարդը կատարելապես տիրապետում է որևէ արհեստիաշխատանքը նրան երջանկություն է բերում:
2) Վրանները հավաքելու ժամանակ Մարգարն էլ շալակեց մնացած կապոցները ու ճամփա ընկավ:
Երբ վրանները հավաքեցինՄարգարն էլ շալակեց մնացած կապոցները ու ճամփա ընկավ:
3) Մեզ իսկապես հետաքրքրող ոչ մի բան դժվար չէ մեզ համար:
Ոչ մի բանոր մեզ իսկապես հետաքարքրում էդժվար չէ մեզ համար:
4) Ամենադաժան բռնակալը օրինականության հովանու տակ և արդարացիության դրոշի ներքո հանդես եկողն է:
Ամենադաժան բռնակալը նա էով հանդես է գալիս օրինականության հովանու տակ և արդարացիության դրոշի ներքո:
5) Ուշքի գալով մտավ սենյակ և վերցրեց սեղանի վրա դրված մագաղաթը:
Երբ ուշքի եկավմտավ սենյակ և վերցրեց սեղանի վրա դրված մագաղաթը:

1) երեքը
2) ոչմեկը
3) մեկը
4) երկուսը

12. Ուղղակի խոսքը անուղղակիի փոխակերպման ո՞ր տարբերակն է ճիշտ:
Ի՞նչ ուժով պիտի հաղթես արաբներինՄարզպետունի՛ իշխանմենք կղզում ընդամենը հարյուր զիվոր ունենք,- հարցրեց թագուհին երկյուղած:
1) Թագուհին երկյուղած հարցրեց Մարզպետունի իշխանինթե նա ինչ ուժով պիտի հաղթի արաբներինիրենք կղզում ընդամենը հարյուր զինվորունեն:
2) Թագուհին երկյուղած հարցրեց Մարզպետունի իշխանինթե  ինքը ինչ ուժով պիտի հաղթի արաբներինիրենք կղզում ընդամենը հարյուրզինվոր ունեն:
3) Թագուհին երկյուղած հարցրեցթե Մարզպետունի իշխանը ինչ ուժով պիտի հաղթի արաբներիննրանք կղզում ընդամենը հարյուր զինվորունեն:
4) Թագուհին երկյուղած հարցրեց Մարզպետունի իշխանինթե իրենք ինչ ուժով պիտի հաղթի արաբներիննրանք կղզում ընդամենը հարյուրզինվոր ունեն:

 13. Տրված է համր բնագիրՊատասխանների ո՞ր տարբերակում են ճիշտ նշված այն թվերըորոնց տեղում նախադասության մեջ բութ պետք էլինի:
Երբ մղձավանջային գիշերն անցավ (1) հաջորդ օրը քերելով Փոքր Ասիայի (2) խութերով կտրտված ափերը (3) նավը մտնում էր նավահանգստիցնավահանգիստ (4)  Զմյուռնիա Բեյրութ ՄուդրոսՄի պայծառ առավոտ (5) դեռ արևը չծագած հեռու մշուշում (6) հորիզոնից այն կողմ երևացԱլեքսանդրիան (7)  Եգիպտոսի (8) վաղուց հանրահայտ դարձած հինավուրց քաղաքներից մեկը (9) լի պատմական հուշարձաններով որոնքառինքնող էին (10) հրաշալիքներով լեցուն ու բազմաոճ:
1) 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
2) 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9
3) 2, 5, 6, 7, 9, 10
4) 2, 4, 5, 6, 7, 9

14. Նախադասություններից քանիսո՞ւմ կա կետադրական սխալ:
1) Մարդ պետք է ապրի ծառի օրենքներովարմատով հողի խորքը ձգվիսաղարթով՝տարածվի դեպի արևը:
2) Ես ունեի մի երազոր այցելում էր  քուն թե արթուն՝ տունըմինչև առաստաղլցված էր գրքերով:
3) Ժանիքները բաց՝ գայլը նայեց շներինշները նայեցին գայլինմի պահ այդպես նայեցին միմյանցև գայլը չգիտեր՝ ինչ է անելուև շներըչգիտեին՝ ինչ են անելու:
4) Բայց մենք պիտի հասկանանք և հասկանալով՝ չմոռանանք երբեքոր մեր ժառանգության մեծագույն գանձը մեր լեզուն է:
5) Սևադունչ գամփռը գայլին հիմա չէր հետապնդումորովհետև գայլի վզից մի փունջ մազ էր մտել նրա բերանըև սևադունչը հիմա հետ էր ընկելև ործկալով ու փռշտալով՝ զզվանքով մաքրում էր բերանը:
6) Եվ որովհետև այդ օրը Պանինը անտառ չպիտի գար (Ավին ասել էրոր անտառապահը հիվանդ է)  նա գերադաս համարեց մի շալակ ցախտանել տուն:

1) երեքում
2) ոչ մեկում
3) հինգում
4) մեկում

15. Ո՞ր պնդումը ճիշտ  չէ բաղաձայնույթի վերաբերյալ:
1) Բնորոշ է հրապարակախոսական ոճին:
2) Հաջող կիրառության դեպքում նպաստում է բանաստեղծական պատկերի կառուցմանը:
3) Ստեղծում է բարեհնչություն և նվագայնություն:
4) Ստեղծվում է ոչ միայն նույն բաղաձայնիայլև նման բաղաձայն հնչյունների կրկնությամբ:

16.Տվյալ պնդումներից քանի՞սն են ճիշտ:
1) Գործառական ոճերը լինում են վեց տեսակի՝ առօրյա-խոսակցականվարչականգեղարվեստականգիտականպաշտոնական ևհրապարակախոսական:
2) Բաղաձայնույթը միայն նույն հնչյունի կրկնությունն է խոսքի որոշակի հատվածում:
3) Բոլոր որոշիչները մակդիներ ենև բոլոր մակդիրները՝ որոշիչներ:
4) Գիտական ոճը աչքի է ընկնում պատկերավորման-արտահայտչական միջոցների առատությամբ:
5) Հայոց բանաստեղծության մեջ բաղաձայնույթը առաջին անգամ կիրառել է Գրիգոր Նարեկացին:

1) բոլորը
2) երեքը
3) չորսը
4) ոչմեկը

 17.Նախադասությունների ո՞ր դասավորությունն է համապատասխանում շարադրանքի (տեքստիքերականական և տրամաբանական ճիշտկառուցվածքին:
1) Դրա շնորհիվ մարդիկ գազի հոտը կարող են զգալ նույնիսկ չնչին քանակի դեպքումԱյս նախազգուշական միջոցը հնարավորություն է տալիսանմիջապես զգալ գազի առկայությունը բնակարանում:
2) Բնական գազըոր որպես վառելիք օգտագործվում է կենցաղումչունի ո՛չ հոտո՛չ գույնԱյդ պատճառով շատ դժվար է միանգամից «նկատել»կամ զգալ գազի արտահոսքը:
3) Գազ ըկարող է առաջացնել նաև թունավորումԳազի արտահոսքը բնակարանում «նկատելու» նպատակով գազաբաշխման կայաններում գազընախապես խառնում են սուրտհաճ հոտ ունեցող նյութի հետ:
4) Արտահոսքի ժամանակ դիֆուզիայի հետևանքով գազը տարածվում է ամբողջ բնակարանումԳազի և օդի քանակների որոշակիհարաբերակցության դեպքումերբ բնակարանը բոլոր կողմերից փակ է  (հատկապես ձմռանը), գոյանում է խառնուրդորը կարող է պայթել,օրինակվառվող լուցկուց:

1) 4, 1, 2, 3
2) 3, 1, 4, 2
3) 2. 4, 3, 1
4) 2, 3, 1, 4

18.Ո՞ր նախադասությունը իմաստով չի հակասում տրված նախադասությանը:
Փայտփորիկըծակելով ծառի կեղևըամեն մի հարվածով կտուցն առաջ է մղում 555 մետր-վայրկյան արագությամբբայց ձայնի արագությունըմոտ երկու անգամ գերազանցող այդ արագությունը ոչ միայն ուղեղի ցնցումայլև գլխացավ չի առաջացնումորովհետև փայտփորիկի գանգը ևկտուցը շարժվում են խիստ ուղիղ գծով:
1) Երբ փայտփորիկը ծակում է ծառի կեղևըյուրաքանչյուր հարվածով կտուցն առաջ է մղում ձայնի արագությունը կրկնակի գերազանցող 555մետր-վայրկյան արագությամբբայց վերջինս ոչ միայն ուղեղի ցնցումայլև գլխացավ չի առաջացնումորովհետև փայտփորիկի գանգը դեպիկտուցը շարժվում է միայն ուղիղ գծով:
2) Ծակելով ծառի կեղևը`  փայտփորիկը ամեն մի հարվածով կտուցն առաջ է մղում  մոտավորապես 555 մետր-վայրկյան արագությամբ (դա մոտերկու անգամ գերազանցում է ձայնի արագությունը), սակայն այդ արագությունը ոչ   միայն ուղեղի ցնցումայլև գլխացավ չի առաջացնում,որովհետև փայտփորիկի գանգը շարժվում է խիստ ուղիղ գծով:
3) Ծառի կեղևը ծակելու ժամանակ փայտփորիկը ամեն հարվածով կտուցը տանում է առաջ ձայնի արագությունից երկու անգամ  արագ` 555 մետր-վայրկյան արագությամբբայց  նման արագությունը չի առաջացնում   ո՛չ ուղեղի ցնցումո՛չ գլխացավքանի որ միանգամայն ուղիղ գծով ենընթանում գլուխը և կտուցը:
4) Ծառի կեղևը ծակելովփայտփորիկը ամեն մի հարվածով կտուցն առաջ է շարժում ձայնի արագությամբբայց մոտ 555 մետր-վայրկյանայդարագությունը նրան ուղեղի ցնցում ու գլխացավ չի պատճառումքանի որ փայտփորիկի գանգն ու կտուցը շարժվում են խիստ ուղիղ գծով:

19. Ո՞ր պնդումը ճիշտ չէ  ԽԱբովյանի «ՎերքՀայաստանի» վեպի «Հառաջաբանի» վերաբերյալ:
1) Աբովյանը խոսում է նորաշխարհաբար լեզվով գրելու անհրաժեշտության մասին:
2) Աբովյանը խոսում է ժողովրդին հոգեհարազատ թեմաներով գրելու անհրաժեշտության մասին:
3) Աբովյանը կարծում էոր մեր ազգը ուսումնասեր չէև կարդալը նրա համար արժեք չունի:
4) Աբովյանը բարձր է գնահատում գրաբարը`  իբրև կատարյալ և անթերի լեզու:

 20.Նշված պնդումներից քանի՞սն են սխալ:
1) Հայրեն կոչվող ոտանավորի չափը մեր քերթության մեջ առաջին անգամ գործածել է Գրիգոր Նարեկացինիսկ ավելի ուշ այդ չափովստեղծագործել են նաև Ներսես ՇնորհալինՖրիկըՆահապետ Քուչակը և ուրիշներ:
2) ԳԶոհրապը գրել է վեպ և նորավեպեր:
3) ՀԹումանյանի «ՔաջՆազարը» հեքիաթ էիսկ ԴԴեմիրճյանի համանուն ստեղծագործությունըպատմվածք:
4) Լևոն Շանթը գրել է միայն դրամաներ:
5) ՎՏերյանը գրել է սոնետներտրիոլետներգազելներ և չափածո նովելներ:
6)ՀՍահյանի «Ինչո՞ւ հիշեցրի» ստեղծագործությունը բանաստեղծություն էՆԶարյանի «Արա Գեղեցիկը»` դիցապատմական ողբերգությունիսկՀՇիրազի «Բիբլիականը» և ՊՍևակի «Անլռելի զանգակատունը»` պոեմներ:

1) երկուսը
2) երեքը
3) բոլորը
4) ոչ մեկը

Комментариев нет:

Отправить комментарий